482 | 2014 07 17 | Krikščionybė ir vegetarizmas

Laba diena, su pagarba Aukščiausiajam noriu paklausti, kodėl krikščionys taip baisiai degraduoja? Dar senovėj krikščionis gaudė, nes jie laikėsi Dievo žodžio, gyveno vegetariškai, kaip pats Jėzus Kristus - pagarba Jam.

Aš tikiu Dievu, nes Jis sukūrė visus gyvius ant žemės ir visatoj.....

Arūnas, 37 m., Mažeikiai




Sveiki, Arūnai, atsakymą pradėsiu pajuokaudamas. Krikščionis ne kartą yra laikę kanibalais, bet vegetarais - niekada. I-II mūsų eros amžiuje, kai kurie Romos rašytojai, pažodžiui interpretuodami eucharistiją, įrodinėjo, kad krikščionys geria Jėzaus kraują bei valgo Jo kūną, tiesiogine šių žodžių prasme. Krikščionių paprotys organizuoti susiėjimus, kuriuose būtų dalijamasi maistu, kėlė įtarimų apie ten vykstančias orgijas. Tokie kaltinimai, vaizdavę ankstyvąją krikščionių bažnyčią kaip agresyvią pogrindinę sektą, buvo naudojami krikščionių persekiojimui. Ankstyvieji Bažnyčios Tėvai reagavo į tai, rašydami apsigynimo traktatus - apologijas.

Šventasis Raštas - Biblija, kuria remiasi krikščionys ir judėjai, apie vegetarizmą nemoko. Štai Dievo žodis Nojui po tvano: Visa, kas juda ir gyva, bus jums maistui; visa jums duodu, kaip daviau žaliuojančius augalus (Pradžios knyga 9, 3). Žydai savo ruožtu vėliau gavo nurodymus apie švarų ir nešvarų maistą (Kunigų knyga 11 skyrius). Todėl jie, pavyzdžiui, nevalgo kiaulienos, kiškio ir pan. Tačiau nėra jokių apribojimų valgyti jautieną, avieną, paukštieną ar žuvis. Jėzus, kūnu kilęs iš žydų tautos, taip pat valgė ir gėrė. Jis padauginta duona ir žuvimi pamaitina minias (plg. Mato 14, 15-21; Jono 6, 9-13). Palyginime apie sūnų palaidūną Jėzus pasakoja apie vaišėms skirtą nupenėtą veršį ir ožiukus (Luko 15, 23-30). Per žydų Velykas (Paschą) visada tradiciškai buvo papjaunamas ir kepamas ėriukas. Net prisikėlęs Jėzus valgo žuvį (Jono 21, 5-13). Taigi tikrai Jėzus ir jo mokiniai nebuvo vegetarai ir to nemokė. Štai Jėzaus mokymas: Klausykite ir supraskite! Ne kas patenka į burną, suteršia žmogų, bet kas išeina iš burnos, tai suteršia žmogų <...> Argi nesuprantate, kad visa, kas patenka į burną, eina į pilvą ir išmetama laukan? O kas išeina iš burnos, eina iš širdies, ir tai suteršia žmogų (Mato 15, 10-20).

Vėlesniuose Jo mokinių, apaštalų, raštuose taip pat randame panašių minčių apie maistą: Maistas nepriartina mūsų prie Dievo. Kai valgome, nieko nelaimime, ir kai nevalgome, nieko neprarandame (1  Korintiečiams 8, 8). Taigi niekas tenesmerkia jūsų dėl valgio ar gėrimo (Kolosiečiams 2, 16). Dievo karalystė nėra valgymas ir gėrimas, bet teisumas, ramybė ir džiaugsmas Šventojoje Dvasioje (Romiečiams 14, 17).

Kita vertus, apaštalas Paulius gerbia ir tuos, kurie valgo tik daržoves (perskaitykite visą laiško Romiečiams 14 skyrių), bet teigia, kad tai - ne esminiai krikščionybės dalykai.

Apibendrinant būtų galima dar kartą pabrėžti, kad krikščionybė nesikoncentruoja į tai, ką valgyti, o ko ne  tai - neesminiai dalykai. Jeigu žmogus nori būti vegetaru, tai nedraudžiama, bet ir nesureikšminama.

Su pagarba,
pastorius Gintautas Gruzdys


 



Žiūrėti visas klausimų - atsakymų temas

Bendrinti: