36 | 2008 03 20 I Apie evangelistus Witness Lee ir Vatchman Nee

Skaičiau keletą Witness Lee ir Vatchman Nee knygelių. Jos, mano manymu, priimtinos, atitinkančios Šventąjį Raštą. Kokia Jūsų nuomonė apie šiuos teologus? Kodėl mūsų bažnyčioje nėra jų knygų?


Regina

67 metai

Vilnius




Dėkoju už gerus klausimus - pamėginsiu į juos atsakyti.

Watchman Nee (1903-1972) - kinų evangelistas, teologas ir Vietinės Bažnyčios Judėjimo įkūrėjas, aktyviai skelbęs evangeliją Kinijoje, Singapūre, Malaizijoje, Europoje ir Amerikoje. 1952 metais jis buvo įkalintas Kinijos komunistų ir į laisvę išėjo tik po 20 metų, likus keliems mėnesiams iki savo mirties. W. Nee tarnystė gali būti įkvepiantis pavyzdys krikščionims, o knygos praturtinti („Normal Christian Life"), nors jose yra ir ginčytinų dalykų. Vienas pagrindinių W. Nee teologijos akcentų yra tai, jog dvasia, siela ir kūnas yra skirtingai veikiami Dievo Dvasios: dvasia atgaivinama, siela palaužiama, o kūnas pažabojamas, ir, galiausiai, visa žmogaus esybė tampa priklausoma nuo Dievo („Spiritual Man", 1965). Palaužimas (sudužimas), pasak W. Nee, esanti  pagrindinio dvasinio žmogaus savybė bei tarnystės sąlyga. W. Nee nuomone, visi krikščionys turi priklausyti tik vienai bažnyčiai tam tikroje vietovėje („Futher Talks on Church Life", 1969).

Prieš keletą dešimtmečių Watchman Nee sekėjas, žinomas kaip Witness Lee, įsteigė Vietinės Bažnyčios Judėjimo judėjimo bendruomenę Los Andžele - nuo tada šis Kinijoje ir Taivanyje užgimęs judėjimas ėmė plisti tiek JAV, tiek kitose šalyse. Vietinės Bažnyčios Judėjimo susirinkimuose tikima, jog Dievas yra tik su jų bendruomene, o visos kitos krikščioniškos bažnyčios nėra Dievo valioje ir stokoja palaiminimo. Suprantama, kad būtum „Dievo valioje", reikia prisijungti prie šio judėjimo tikinčiųjų. „Atsivertusieji" raginami užmiršti tai, ką jie žinojo iki tol ir klausyti tik šio judėjimo mokytojų, skaityti tik jų knygas.

Suprantama, kad tokia redukuota ir arogantiška ekleziologija man (tikiuosi ir jums) nėra priimtina, nors „didelė dalis Watchman Nee raštų labai naudingi, ypač tai, kad jis pabrėžia tikėjimą ir būtinybę visuose dalykuose pasiduoti Dievui". Kita vertus, „jo mokymas apie savąjį „aš" yra nesubalansuotas, žalingas ir prieštaringas Naujojo Testamento mokymui". (Ranald Macaulay, Jerram Bars „Būti žmogumi", 42 psl.). Taip pat pritarčiau šioms paminėtų autorių mintims:

„Didelę vertę turi tai, jog Nee pabrėžia priklausomybę nuo Dievo ir mums, nusidėjėliams, privalomą nuolankumą. Tačiau mums atrodo, jog kalbėdamas apie sielos palaužimą tam, kad būtų išlaisvinta dvasia, jis peržengia šio vertingo akcento ribas. Atrodo, kad Nee atmeta ne tik nuodėmingą prigimtį, bet ir patį žmogaus „aš", nes argi „aš" - Nee „išorinis žmogus" - nėra sudarytas iš jausmų, proto ir valios? Šitaip Nee nuvertina žmogiškumą. Jis sako, kad natūrali užuojauta ir švelnumas vis tiek nuodėmingi, nes tėra žmogiški. Jie taip pat turi būti palaužti, kad Dvasia galėtų atlikti savo darbą. Tokį savojo „aš" palaužimą Nee laiko ypatingu potyriu, kurio privalu siekti. <...> Nee mokymas čia galėjo kilti iš Laiško galatams 2 skyriaus 20 eilutės neteisingo aiškinimo: „Aš gyvenu, tačiau nebe aš, o gyvena manyje Kristus". Regis, Nee manymu, tai reiškia, jog dvasiniame gyvenime žmogaus asmenybė daugiau nevaidina jokio vaidmens; „aš" turi pakeisti Kristus. Štai kodėl, jo manymu, visos asmenybės pastangos gyventi teisiai yra nuodėmingos... Tačiau Paulius nesako, kad savąjį „aš" reikia atmesti, arba kad jis nebeegzistuoja." (Ranald Macaulay, Jerram Bars „Būti žmogumi", 40-42psl.)

Dėl knygų bažnyčioje. Nedideliame mūsų bažnyčios knygynėlyje be jūsų paminėtų raštų nėra dar daug įvairių knygų, su kuriomis galėtų susipažinti tikintieji. Manau, kad siūloma tik tai, kas yra šiai dienai yra geriausia ir naujausia. Kita vertus, vienos ar kitos knygos nebuvimas ant knygų stalelio dar nereiškia, kad ji yra bloga ar jos nereikia skaityti. Kur kas svarbiau, kad skaitydami įvairias knygas, mokėtume „pasirinkti, kas tobuliau" (Fil 1,10) bei "viską ištirtume ir to, kas gera, laikytumės" (1 Tesl 5, 21).

Pastorius Darius Širvys

Bendrinti: