Kodėl svarbu skelbti Evangeliją internetu?

 

Pirmieji krikščionys neturėjo nei interneto, nei knygų. Jie Evangeliją perduodavo iš lūpų į lūpas. Bet ar žinote, kas įvyko vėliau? Pacituosiu, kaip buvo apibūdinamas vėliau padarytas išradimas:

„Nuostabi nauja technologija leidžia platinti tekstą visame pasaulyje. Jos dėka greitai krenta informacijos atkūrimo ir platinimo kaina, dėl to pirmą kartą tekstas ir paveikslai gali atsidurti daugybės žmonių namuose.“

 

Jūs atspėjote – čia kalbama apie spausdinimo preso išradimą. Gutenbergui išradus šį unikalų prietaisą, knygų leidyboje įvyko revoliucija. 1455 metų vasario 23 dieną Gutenbergas išspausdino pirmąją knygą. Kokia tai buvo knyga? Biblija!

Pasitelkus Gutenbergo išradimą Šventasis Raštas paplito visame pasaulyje ir tapo prieinamas kiekvienam žmogui. Labai įdomu tai, kad ši technologijos naujovė pirmiausia buvo panaudota Biblijai, kurioje yra užrašyta Jėzaus Kristaus Evangelija, spausdinti. Jei kažkas dabar abejoja, ar reikėtų naudoti internetą Evangelijai skelbti, noriu pasiūlyti prisiminti Gutenbergą...

Kita revoliucija – skaitmeninė

Šiuo metu vyksta kita revoliucija, ir ji taip pat sukels didžiulių pokyčių – tai skaitmeninė revoliucija. Štai jau 2004 metų gruodžio mėnesį Lietuvoje buvo daugiau kaip 1 milijonas interneto vartotojų. Tuomet internete lankėsi daugiausia jaunesni ir labiau išsilavinę žmonės.

Po 9 metų, 2013-aisiais, apklausos duomenimis, internetu jau naudojosi daugiau kaip 2 milijonai Lietuvos gyventojų (apie 73 proc. visų gyventojų). Interneto portaluose matyti ir vis didėjantis vyresnio amžiaus žmonių skaičius.

Skaitmeninė informacija tampa prieinama kiekvienam, todėl daugelis žmonių mano, jog pastaroji revoliucija nulems daugybę pokyčių evangelizuojant bei ugdant Kristaus mokinius. Šiais laikais atsakymų į savo dvasinius klausimus žmonės pirmiausia ieško internete.

Profesorė Brenda Brasher, knygos Give me that Online Religion (2001) autorė, teigia:

Kompiuterių naudojimas religinei veiklai tinkle (...) ateinančiame amžiuje gali tapti dominuojančia religijos forma.

Čia prisideda ir toks veiksnys, kaip anonimiškumas, dėl kurio žmonės internete jaučiasi saugūs, o tai jiems padeda atsiverti be baimės būti išjuoktiems ar apkaltintiems naivumu, padeda jiems nuoširdžiai kalbėtis ir užduoti rimtus klausimus.

Trys komunikacijos eros

Su Gutenbergo spausdinimo presu prasidėjusi komunikacijos revoliucija išgyveno tris dideles eras:

1. Pirmoji, komunikacijos pasitelkiant spaudą, era truko nuo 1455 m. iki maždaug 1950 m. Šią erą galime apibūdinti tokiais žodžiais: Gutenbergas, mokymasis, Renesansas, analitinis mąstymas.

2. Ši era pasibaigė ir maždaug po 500 metų – apie 1950 m. įsitvirtinus radijo ir televizijos transliacijai, prasidėjo kita. Atėjo komunikacijos pasitelkiant transliaciją era. Ji truko maždaug nuo 1950 m. iki 2000 m. Ją apibūdina tokie žodžiai, kaip radijas, televizija, vizualu, tiesiška (vienos krypties).

3. Išpopuliarėjus interneto vartojimui, maždaug apie 2000 m., atėjo trečioji – skaitmeninės komunikacijos era. Ji tęsiasi iki šiol. Ją apibūdintų tokie žodžiai ir frazės, kaip kompiuteriai, mobilieji telefonai, interneto svetainės, dviejų krypčių, netiesiška, visada prisijungę, vartotojas valdo.

Atkreipkite dėmesį, kaip keitėsi šių erų trukmės: 500 m. – > 50 m. – > 17+ metų! Galbūt jau greitai prasidės nauja komunikacijos era?! Pavyzdžiui, išplėstinės realybės?

Skaitmeninės komunikacijos ypatumai

Grįžkime prie skaitmeninės komunikacijos eros, kurioje gyvename dabar.

Noriu atkreipti dėmesį, kad skaitmeninės komunikacijos era nuo anksčiau egzistavusios transliacijos eros pirmiausia skiriasi ne savo plačiu pasiekiamumu (nes ji veikia beveik kiekvieną žmogų), o labiau „netiesiškumu“ ir „dvipusiu informacijos“ judėjimu.

„Netiesiškumas“ – kai situaciją valdo vartotojas. Jeigu vartotojui nepatiko jūsų svetainė – vienas kompiuterio pelės spragtelėjimas, ir jis jau kitoje. Užsukęs į populiarų Youtube interneto kanalą vartotojas pats renkasi, kokius vaizdo klipus nori žiūrėti dabar, patikusius gali žiūrėti vėliau, nuo vidurio, ar įsijungti tik jų pabaigą.

„Dviejų krypčių informacijos judėjimas“ – kai jau nesame vien tik informacijos gavėjai, bet ir patys ją kuriame, pavyzdžiui, įkeldami savo darytas nuotraukas ar vaizdo įrašus į facebook‘ą, visa tai komentuodami, bendraudami.

Tie du dalykai yra labai svarbūs ir skelbiant Evangeliją internetu, nes turime atsižvelgti į naujus žmonių lūkesčius. Jeigu juos ignoruosime, tuomet, kaip buvo sakyta, užteks tik vieno kompiuterio pelės spragtelėjimo ir prarasime galimybę bendrauti su žmogumi.

Prieinamos informacijos gausa

Mąstant apie evangelizaciją internetu dar svarbu prisiminti, koks iš tiesų milžiniškas informacijos kiekis yra prieinamas kiekvienam interneto vartotojui. Atskaitos taškas – 1991 metų rugpjūčio 6 diena, kai britų fizikas Timas Berners-Lee sukūrė pirmąją interneto svetainę. Nuo tada informacijos kiekis pradėjo augti pašėlusiu greičiu. 2004 metais buvo sukurta 50 milijonų svetainių, 2011 metais – jau daugiau kaip 340 milijonų, o 2015 metais – per 800 milijonų svetainių. Tai išties milžiniškas ir nuolat didėjantis informacijos kiekis. Jame, kaip ir sąvartyne, galima rasti daugybę naudingų dalykų, bet yra ir daug šiukšlių, neteisingos informacijos, kuri tik supainioja vartotoją.

Didžiausia stoka

Taigi internetas yra kaip didžiulis informacijos sąvartynas, kuriame galime rasti ką tik norime. Tai sakau todėl, kad pabrėžčiau vieną dalyką – šiais laikais jau nebėra informacijos stokos. O ko stokojame dabar? Mūsų ir kitų žmonių, kurie galėtų padėti mums susivokti šiame informacijos šiukšlyne, laiko stoka. Turbūt viena iš didžiausių dovanų, kurią galite padovanoti kitam žmogui – tai jūsų laikas. Ypač jei esate tos srities, kuri žmogui rūpi, specialistas. Bet tai galioja ir nespecialistams – kai savo laiką, rūpestį ir meilę skiriate savo šeimos nariams arba kitiems savo artimiesiems, pagal Jėzaus artimo žmogaus apibrėžimą.

Būtent dėl to šioje eroje skaitmeninė komunikacija darosi panaši į gyvą bendravimą su žmonėmis turgavietėje arba kavinėje. Čia darosi svarbu kurti ir išlaikyti santykius, jau vyksta diskusija, dialogas, tai buvo praktiškai neįmanoma naudojant vien tik radiją ar televiziją.

Ne seni dalykai ekrane, o kažkas naujo

Evangelizacija skaitmeninėje erdvėje nėra seni mūsų lankstinukai ekrane. Naujoji komunikacijos era mus kviečia labiau išnaudoti naujas galimybes. Ši erdvė taip pat po truputį išstumia pamokslavimą, užleisdama vietą dialogui.

Norėdami, kad Evangelijos sklaida iš tiesų taptų prieinama žmonėms internete, turime stengtis atsižvelgti į šiuos dalykus. Internetinė tarnystė Ieškau Dievo bei visas Jesus.net judėjimas, kurio dalis esame, labai gerai suvokia, jog būtina ieškoti naujų būdų, kaip galime paskleisti Evangeliją internetu. Todėl mes, nors ir turime mums įprastas internetines svetaines, pabrėžiame asmeninio bendravimo su e-sielovadininku svarbą, specialiai apmokome e-sielovadininkus, kaip bendrauti su šiuolaikiniu žmogumi internetinėje erdvėje, kaip jam efektyviai perteikti pačią svarbiausią Dievo žinią. Mūsų interneto svetainė ieskaudievo.lt yra tik matoma ledkalnio viršūnė. Didesnioji tarnystės dalis slepiasi „po vandeniu“, yra nematoma, tačiau nepaprastai svarbi. Tai asmeninio bendravimo su žmogumi tarnystė, kurią atlieka e-sielovadininkai.

Internetas pakeitė žmones, sukūrė naujus lūkesčius

Internetas pakeitė žmones, sukūrė naujus lūkesčius. Dabar žmonės internete tikisi rasti tai, ko jiems reikia šiandien. Jie tikisi rasti informacijos jiems suprantama kalba, pateiktos jiems suprantamu būdu. Jie tikisi laisvės patys rinktis pažinimo kelią, nes tai jau suvokiama kaip duotybė. Jie nori kalbėtis su gyvu žmogumi, kuris jiems padėtų susivokti šiame „informacijos sąvartyne“, kokiu šiais laikais tapo internetas.

Todėl mes rengiame internetinius kursus, kuriuose žmonės gali patys pasirinkti savo mokymosi tempą, kurių metu jie gali bendrauti su gyvu žmogumi, kuris juos supras, užjaus, už juos pasimels.

Viena iš internetinės tarnystės Ieškau Dievo vertybių yra dėmesys ieškantiesiems. Mums svarbiausi yra ieškantys Dievo žmonės ir jų poreikiai. Jeigu jie nesupranta mūsų krikščioniško žargono, mes pasirengę jo atsisakyti ir kalbėtis jiems suprantama kalba. Jeigu jiems sunku skaityti ištisinio teksto „paklodes“, mes šį tekstą paruošime taip, kad būtų lengviau išlaikyti pašnekovo dėmesį, paįvairindami tekstą pridėsime vaizdinę medžiagą ir kitas įdomias nuorodas. Jei ieškantiems Dievo tiesos sunku suprasti sudėtingas teologines koncepcijas, mes pirmiau kalbėsime ne apie jas, o apie paprastesnius dalykus, kuriuos Biblija vadina Dievo žodžio pienu (1 Pt 2, 2). Dievo žodžio tvirtas maistas taip pat yra geras dalykas, bet jį mes pasiūlysime labiau subrendusiems Dievo ieškotojams.

Bendrinti: