Apie Sekmines dažnai galvojame gana schematiškai. Tai yra Bažnyčios gimimo diena ir dar tai, ką suprantame kaip Dvasios dovanas, palaiminimą bei visokį klestėjimą: "Yra skirtingų dovanų, tačiau ta pati Dvasia. Yra skirtingų tarnavimų, tačiau tas pats Viešpats". (1 Kor 12, 4-5)
Sekminės atrodo kaip dar viena maloni ir džiaugsminga šventė, tarsi pavasarinė Kalėdų versija. Tačiau įsigilinkime, ką rašo Šventasis Raštas: Atėjus Sekminių dienai, visi mokiniai vieningai buvo vienoje vietoje. Staiga iš dangaus pasigirdo ūžesys, tarsi pūstų smarkus vėjas. Jis pripildė visą namą, kur jie sėdėjo. Jiems pasirodė tarsi ugnies liežuviai, kurie pasidaliję nusileido ant kiekvieno iš jų. (Apd 2,1-3)
Kodėl tą džiaugsmingą valandą ant mokinių Dvasia nenusileido taikos ir gailestingumo simboliais, kaip tai buvo, krikštijantis Jėzui? Kai Jis buvo pakrikštytas, Šv. Dvasia ant Jėzaus grakščiai nusileido it švelnus balandis: Pakrikštytas Jėzus tuoj išbrido iš vandens. Ir štai Jam atsivėrė dangus, ir Jis pamatė Dievo Dvasią, sklendžiančią žemyn it balandį ir nusileidžiančią ant Jo. (Mt 3, 16)
Biblijoje ne kartą ugnis minima kaip rūstybės, teismo simbolis. Sekminių dieną Dvasia įėjo į gimstančią Bažnyčią tarsi ugnies liežuviais. Bažnyčios bei krikščionybės istorija prasidėjo galingai ir gana rūsčiai. Tarsi staigus teismas ugnimi užsidegė nauja epocha pasaulyje. Tos Dvasios liepsnos skaudžiai atskyrė begimstančią Bažnyčią nuo jos "motinos" - judaizmo. Taip pat ir Jono Krikštytojo pranašavimas nerimastingai, bet pakankamai aiškiai pasakė apie Mesijo misiją: Aš jus krikštiju vandeniu atgailai, bet Tas, kuris ateina po manęs, - galingesnis už mane, aš nevertas net Jo sandalų nuauti. Jis krikštys jus Šventąja Dvasia ir ugnimi. (Mt 3, 11)
Sekminių dieną ne linksmybės prasidėjo, tarsi šventė su jaunu vynu, bet Dievo teisingumo vykdymas. Jėzaus žodžiai ir veiksmai mokiniams tapo aiškūs. Dvasia juos pakeitė. Tai suvokę, mokiniai buvo sukrėsti, net tapo apsvaigę, lyg "prisigėrę". Juk jiems senosios pranašystės buvo žinomos. Pranašai numatė, jog, laikui atėjus, bus sudaryta Naujoji Sandora, kai Dievo įsakymai taps įrašyti ne tik įstatymo akmenyje, bet ir žmonių širdyse. Pranašas Ezekielis skelbė: Aš duosiu jums naują širdį ir įdėsiu jums naują dvasią. Aš išimsiu akmeninę širdį iš jūsų kūno ir duosiu kūno širdį. Aš įdėsiu į jus savo dvasią ir padarysiu, kad vaikščiotumėte pagal mano nuostatus ir vykdytumėte mano sprendimus. (Ez 36,26-27; ir 37,11-14)
Ar Sekminės - tai džiaugsmas ir šventė? Be abejo, šventė, tačiau tas momentas, kai "akmeninė širdis" pakeičiama į gyvą, gali būti skausmingas. Tiesa gali būti skausminga. Dievo teisingumo vykdymas yra nebūtinai mums patinkantis, bet vis viena mus gelbėjantis širdžių teismas.
Evangelijoje pagal Matą yra sakoma, kad, jei piktžodžiauji prieš Dievą Tėvą ar Sūnų, tai bus atleista, bet jei piktžodžiauji prieš Šventąją Dvasią, atleista nebus nei esamame, nei būsimame gyvenime: Sakau jums: kiekviena nuodėmė ir piktžodžiavimas bus žmonėms atleisti, bet piktžodžiavimas Dvasiai nebus jiems atleistas. Jei kas tartų žodį prieš Žmogaus Sūnų, tam bus atleista, o kas kalbėtų prieš Šventąją Dvasią, tam nebus atleista nei šiame, nei būsimajame amžiuje. (Mt 12,31-32) Kodėl Jėzus toks rūstus, kai kalba apie Šventąją Dvasią? Todėl, kad piktžodžiauti Šventajai Dvasiai reiškia atmesti Dievo teisumo vykdymą, Jo vedimą ir troškimą mus išgelbėti. Jis nori pasirūpinti savo tauta, Bažnyčia, kiekvieno iš mūsų širdimi ir asmeniniu likimu.
Šventoji Dvasia atėjo ten, kur Jėzaus mokiniai buvo kartu ir vieningi. Todėl ir mes, prašydami Dievo malonių, būkime vieningi šeimoje ir Bažnyčioje. Neatmeskime abejingai Dvasios, atpažinkime Jos veikimą, išmokime bažnytinius reikalus spręsti su Jos pritarimu ir pagalba, nepiktžodžiaukime Jai, kad Dievas mūsų pasigailėtų, atleistų nuodėmes ir išgelbėtų, "išimdamas akmeninę širdį". Amen.
Kun. Tomas Šernas, Lietuvos evangelikų reformatų bažnyčios generalinis superintendentas
Renginių kalendorius
← | Kovas 2024 | → | ||||
Pr | An | Tr | Kt | Pt | Št | Sk |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
| ||||
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
1.
2024-03-23 09:45
Evangelinio Biblijos instituto pavasario semestro II sesija
2024 m. pavasario semestro Tarnystės mokyklos dalykas Biblijos apologetika (dr. Laurynas Jacevičius), kiti dėstomi dalykai Biblija ir ateitis: pasaulio pabaigos ir amžinybės scenarijus (dėst. Tomas Dičius), Technologijų etika (dėst. Holger Lahayne). I sesija – vasario 24 d.; II sesija – kovo 23 d.; III sesija – balandžio 13 d.; IV sesija – gegužės 18 d.
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
-
Krikščioniškos meilės tarnavimas (Jono 13, 1-17)
2024-03-24. -
Jėzaus tarnavimo pradžia | (Mt 4, 12-17)
2024-03-24. -
Kas tu, Jėzau? (Luko 8,40-56)
2024-03-17. -
Mylimo Sūnaus išmėginimai (Mt 4, 1-11)
2024-03-17.
-
Netikėtas Kristaus prisikėlimo tikslas
2024-03-28 -
Bėgte pas Jėzų
2024-03-25 -
Esminis skirtumas
2024-03-22 -
Kad meilė neužgestų
2024-03-22
- „Tu tiki, kad yra vienas Dievas? Gerai darai. Ir demonai tiki ir dreba! Ar nori žinoti, neišmintingas žmogau, kad tikėjimas be darbų…
- Laba diena. Jau nuo paauglystės domėjausi religija ir mėginau rasti atsakymus į man rūpimus gyvenimo klausimus. Tikybos mokytojos…
- Evangelijose Jėzus griežtai pasisako prieš vyro ir žmonos skyrybas ir leidžia išsiskirti tik svetimavimo atveju. Tačiau kaip paaiškinti…
- Kokia yra Jūsų nuomonė apie taip vadinamą paėmimą? Kaip Jūs manote, ar tai įvyks? Jei ne, kodėl? Jei taip, kodėl?
Rekomenduojame
- Vilniaus evangelinė bažnyčia
- Kuršėnų evangelinė bažnyčia
- Panevėžio evangelinė bažnyčia
- Alytaus evangelinė bažnyčia
- Naujosios Akmenės evangelikų bažnyčia
- Biblija internete
- Biblija internete (LBD vertimas)
- Naujasis miesto katekizmas
- Evangelinis Biblijos institutas
- Vilniaus krikščionių gimnazija
- Krikščioniškasis knygynas
- Vilniaus evangelinės bažnyčios šlovinimo giesmės
- VšĮ VILTIES ARKA
- LPF Prieglobstis
- VšĮ Eterna Vita
- Gerosios Naujienos Centras
- jezus.lt
- Ieškau Dievo
- Tarnystė AGAPĖ
- Lietuvos evangelikų reformatų bažnyčia
- NAUJASIS TESTAMENTAS (įskaitė Gabrielius Lukošius)
- Lietuviškų šlovinimo giesmių grojaraštis
- Jonavos krikščionių evangelikų bažnyčia